Tjänster/Palvelut

Gruppträning/Liikuntaryhmät

Priser/Hinnat

FYSIOTERAPIA

Fysioterapiassa arvioidaan asiakkaan terveyttä, liikkumista, toimintakykyä ja toimintarajoitteita. Asiakasta aktivoidaan ja ohjataan ottamaan itse vastuuta omasta terveydestään, toimintakyvystään ja niiden edistämiseen liittyvistä valinnoista.

• Fysioterapeuttista ohjausta ja neuvontaa
  • Terapeuttinen harjoittelu
  • Manuaalista terapiaa

Fysioterapeutti on terveydenhuollon laillistettu ammattihenkilö, joka on suorittanut fysioterapeutin ammattikorkeakoulututkinnon.

Lähetteellisestä fysioterapiasta asiakkaalla on mahdollisuus hakea Kela- korvausta.

Esimerkiksi 45 min hoidosta kela korvaa 6 € ja 60 min hoidosta 8 €.

www.kela.fi/taksat

Fysioterapiaa saat myös ilman lääkärin lähetettä

KALEVALAINEN JÄSENKORJAUS

Hoito perustuu ihmisen koko tukirakenteen kineettisen ketjun tasapainottamiseen ja vaivan alkuperän selvittämiseen pelkän oireen hoitamisen sijaan. Kalevalainen jäsenkorjaus on hellävarainen hoitomuoto aloittaen jalkapohjista aina kallonrajaan saakka. Hoidossa mobilisoidaan niveliä, parannetaan sidekudosten ja lihasten liikkuvuutta venyttämällä niitä asiakkaan omaehtoisia liikeratoja hyödyntäen. Tukirakenteet saatetaan paikalleen käyttäen hyväksi asiakkaan vapaaehtoista liikerataa ja nivelkanavat avataan kevyellä venytysliikkeellä.

Kalevalaista jäsenkorjausta on tutkittu Kuopion yliopistossa vuosina 2003-2005. Verrokkiryhmänä olivat klassinen hieronta ja fysioterapian liikehoito. Tutkimuksessa todettiin kalevalaisen jäsenkorjauksen olevan tutkituista hoidosta tehokkain.

Kalevalaista jäsenkorjaushoitoa saaneet niska-hartia -vaivoista kärsivät käyttivät vuoden kuluttua vähemmän lääkkeitä, ja heillä oli keskimäärin lyhyempi sairaslomien kesto kuluneen vuoden aikana (Kalevalaisessa jäsenkorjausryhmässä 0,6 pv/henkilö; fysioterapiaryhmässä 2,6 ja hierontaryhmässä 3,9). Särkylääkkeiden käyttö väheni Kalevalaisen jäsenkorjaushoitojen jälkeen 65,7 %, fysioterapiahoitojen jälkeen 50,0 % ja hieronnan jälkeen 56,2 %.

Kalevalainen jäsenkorjaaja -nimike myönnetään henkilölle, joka on läpikäynyt Kansanlääkintäseuran järjestämän noin 3-vuotisen koulutusohjelman, suorittanut hyväksytysti näyttökokeen ja vaaditut 300 harjoitushoitoa sekä osallistuu täydennyskoulutukseen vähintään joka toinen vuosi. (www.kansanlaakintaseura.fi)

Kalevalaisella jäsenkorjauksella on saatu erittäin hyviä hoitotuloksia mm. seuraavilla osa-alueilla:

• Jalkojen toiminnallinen erimittaisuus, jalkaterien ja nilkkojen virheasennot, kasvukivut, levottomat jalat -oire, polvien ja lonkkien virheasennot,
  • selkävaivat, Iskias ym. särkytilat ja virheasennot, lantion virheasent, SI-nivelevirheasento, Kieroselkäisyys, toiminnallinen skolioosi
  • niska-hartiaseudun kipuihin ja jännitystiloihin migreeniin ja lihasjännityksistä johtuviin päänsärkyihin, purentahäiriöihin
  • tennis- ja golfkyynärpää
  • jäätynyt olkapää, rannekanava oireyhtymä
  • hermojen pinnetilat
  • vauvojen koliikkivaivat

LYMFATERAPIA

• Vähentää turvotusta
  • lievittää kipua
  • rentouttaa

Lymfaterapiassa elvytetään ja tehostetaan kehon imusuonten toimintaa. Hoito tehdään kevyin, rytmikkäin ja pumppaavin ottein noudattaen imusuonten omaa rytmiä.

Lymfaterapia vaatii kohtalaisen pitkiä hoitoaikoja ja hoitojaksoja. Terapian kesto ja terapiatiheys riippuvat mm. sairaudesta/vammasta, potilaan iästä, potilaan yleiskunnosta sekä hoitoalueen laajuudesta. Keskimääräinen hoitoaika on yksi tunti.

FYSIOVALMENNUS

FYSIOCOACHING

Älä anna vamman olla esteenä tavoitteidesi saavuttamiseen, ota tukea omasta fysioterapeutista!

Fysioterapeutti on laillistettu terveydenhuollon ammattilainen, joka pystyy analysoimaan kehon toimintaa silloin, kun liikkuminen jostain syystä ei ole optimaalista.